Tętniąca kiedyś życiem 120-letnia stacja była ściśle związana z kozielskim portem śródlądowym. Na stacji była górka rozrządowa, punkt obsługi parowozów, 6 nastawni (jedna przekaźnikowa). Stacja posiadała dwa dwutorowe wyloty do Kędzierzyna oraz dwutorowy wylot w stronę Nysy. Specjalnie dla kolejarzy był przewidziany przystanek osobowy Kłodnica na linii do Nysy. Stacja zaczęła stopniowo tracić na znaczeniu wraz upadkiem portu od początku lat 90-tych ubiegłego wieku, związanym ze spadkiem potencjału ...
Tętniąca kiedyś życiem 120-letnia stacja była ściśle związana z kozielskim portem śródlądowym. Na stacji była górka rozrządowa, punkt obsługi parowozów, 6 nastawni (jedna przekaźnikowa). Stacja posiadała dwa dwutorowe wyloty do Kędzierzyna oraz dwutorowy wylot w stronę Nysy. Specjalnie dla kolejarzy był przewidziany przystanek osobowy Kłodnica na linii do Nysy. Stacja zaczęła stopniowo tracić na znaczeniu wraz upadkiem portu od początku lat 90-tych ubiegłego wieku, związanym ze spadkiem potencjału żeglugi na Odrze, chociaż jeszcze po roku 2000 dosyć często wjeżdżał skład towarowy z węglem, a na dwóch posterunkach była stała obsługa. Stacja miała również dwa znane epizody sensacyjno- kryminalne, raz kiedy wykolejono wagon z transportem wina, a dwa, kiedy na stację wjechał tajny pociąg widmo z wagonem skradzionego koksu z pobliskich Zakładów Koksowniczych. Obecnie po stacji pozostała nastawnia dysponująca KKP, sprowadzona do roli posterunku odgałęźnego na połączeniu linii 137 Katowice - Legnica i 174 Kędzierzyn KKD- KKP. W połowie 2014 r. wprowadzono zdalne sterowania zaledwie 2 zwrotnicami i 3 semaforami z pobliskiego posterunku Żabieniec. Do portu idą dwa tory zamknięte wykolejnicą. W 2011 roku usunięto urządzenia sterowania ruchem i sieć trakcyjną, w 2012 r. likwidowano torowisko d. stacji. (moose za Mique w: Forum miasta K-K)
Stacja została zlikwidowana w 2017 roku. Do portu rzecznego pozostał jeden tor (nie należący do linii 174), obsługiwany przez posterunek odgałęźny Żabieniec.
Pokaż więcej
Pokaż mniej