MENU
Port przeładunkowy w Kędzierzynie z lotu ptaka

Dodał: pako45° - Data: 2007-01-22 21:25:34 - Odsłon: 6353
Rok 1938


Kłodnica jako obecna dzielnica utworzonego w 1975 roku aglomeratu miejskiego Kędzierzyn-Koźle jest również podzielona na cztery dzielnice. Pierwszą z nich jest Kłodnica - centrum z kościołem, pocztą i szkołami. Drugą stanowi osiedle Żabieniec. Trzecią dzielnicą Kłodnicy jest Koźle-Port, która swą nazwę zawdzięcza portowi przeładunkowemu. Czwartą dzielnicę stanowi tzw. Kąpielisko. Za:

  • /foto/6758/6758970m.jpg
    1899
  • /foto/242/242102m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/9801/9801293m.jpg
    1908
  • /foto/10265/10265395m.jpg
    1914 - 1917
  • /foto/6612/6612417m.jpg
    1915
  • /foto/6839/6839833m.jpg
    1917
  • /foto/9844/9844426m.jpg
    1921
  • /foto/9770/9770319m.jpg
    1930 - 1936
  • /foto/10054/10054726m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/10059/10059983m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/9846/9846881m.jpg
    1936 - 1939
  • /foto/6863/6863474m.jpg
    1936 - 1940
  • /foto/9866/9866951m.jpg
    1938 - 1944
  • /foto/355/355389m.jpg
    1939
  • /foto/9004/9004385m.jpg
    1981

Schlesien. Unvergessene Heimat Hans Niekrawietz/Konrad Werner , Flechsig , Würzburg 2001

Poprzednie: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 im. ks. Jana Twardowskiego Strona Główna Następne: Pałac Sławięcice (dawny)


maras | 2020-09-21 10:38:40
Od naszego użytkownika otrzymaliśmy informację o stanie na dzień dzisiejszy: "Nastawnia KKP opuszczona, wypatroszona z wyposażenia i sukcesywnie dewastowana. Na ostatni tor prowadzący do portu, od strony posterunku Żabieniec, jest zakaz wjazdu. Od kilku lat inwestor, który odbudowuje port w Koźlu, nie może się porozumieć z PKP w sprawie odbudowy bocznicy, której istnienie jest kluczowe dla potrzeb nowego terminala.".
kitapczy | 2022-03-13 21:50:46
W górnej części fotografii zarys umocnień ziemnych Fortu Następcy Tronu.
kitapczy | 2022-03-14 18:52:56
W okresie powojennym teren fortu został splantowany i zagospodarowany jak grunt uprawny
kitapczy | 2022-05-11 15:35:17
Co do datowania fotografii, to rok 1938 jest zbyt późny. Orientacyjnie można założyć, że to okres 1930-1935. Na zdjęciu nie ma śladu Kanału Gliwickiego, ani jakichkolwiek prac przy jego powstawaniu. Budowa tej drogi wodnej trwała w latach 1935-1939.